Communicatie memo Communiceren over fuseren Fusie

Marten Waardenburg • Paperback

€ 22,95

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gratis verzending
Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Omschrijving

Als twee of meer organisaties besluiten om te fuseren, breken er voor communicatiemensen drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor de fusie en het organiseren van bijeenkomsten. Om de fusie te laten slagen is draagvlak bij de interne en externe stakeholders een absolute voorwaarde. Ook daaraan moet communicatie een bijdrage leveren. Naast het informeren van alle betrokkenen zijn daarbij het motiveren van besluitvorming, het wegnemen van onrust en het kennismaken met elkaar belangrijke aandachtspunten. Doorgaans betekent een fusie een nieuwe naam en huisstijl. Ook dat aspect ligt grotendeels op het bordje van de communicatie functionarissen van beide bedrijven. Naarmate de fusiedatum nadert, krijgt Communicatie te maken met het vervaardigen van nieuwe communicatiemiddelen en het introduceren van nieuwe regels, procedures en dergelijke. En dan moeten ook de communicatieafdelingen op de fusiedatum worden geïntegreerd. Hoe u dat voor elkaar kunt krijgen, vindt u in dit handige Communicatie Memo 'Communiceren over fuseren'.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Marten Waardenburg
UitgeverijAdfo Books
ISBN9789013077285
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's146
Verschijningsdatum
SerieCommunicatie memo
Afmetingen185 x 110 x 8 mm.
Gewicht130 gr.

Recent bekeken producten