Communicatiekundig ontwerpen

• Paperback

€ 45,95

3 - 5 Werkdagen

Gratis verzending
Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

"Communicatiekundig ontwerpen biedt een nieuwe kijk op het communicatievak: dat van de ontwerper die op zoek is naar een oplossing voor een communicatieprobleem of een effectief middel om een communicatieve doelstelling te bereiken.
Een dergelijke ontwerpaanpak is in de praktijk al in ontwikkeling, bijvoorbeeld in het werk van voorlichters of ontwerpers van websites. In dit boek wordt duidelijk dat het ontwerpen als een rode draad door de hele beroepspraktijk loopt.

In deel 1 bespreken de auteurs methoden die ontwerpers van communicatie ter beschikking staan: variërend van methoden van probleemanalyse tot methoden waarmee het effect van een communicatieprogramma kan worden onderzocht.
In deel 2 wordt het communicatiekundig ontwerpen beschouwt vanuit verschillende disciplines, zoals de psychologie, de beleidswetenschap, de tekstwetenschap en de ethiek. In deel 3 komt de rijk geschakeerde praktijk aan bod, van videoproducties tot risicocommunicatie.

Het boek als geheel laat zien hoe het perspectief van de ontwerper een vruchtbare verbinding oplevert tussen onderzoek en beroepspraktijk.

De auteurs zijn allen betrokken bij de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap van de Universiteit Twente.

Het boek is bestemd voor docenten en studenten in de communicatiewetenschap en voor onderzoekers en professionals in het communicatieveld.

Uit de inhoud

Deel I
Communicatiekundig ontwerpen: een kader
Probleemanalyse en vooronderzoek
Het ontwerpen van communicatiebeleid
Het ontwerpen van communicatiemiddelen
Mediaplanning
Formatieve evaluatie
Summatieve evaluatie

Deel II
Sociale psychologie en communicatiekundig ontwerpen
Cognitieve psychologie en communicatiekundig ontwerpen
Overheidsbeleid en communicatie
Tekstanalyse en communicatiekundig ontwerpen
Ethiek en communicatiekundig ontwerpen

Deel III
Het ontwerpen van videoprogramma¿s
Het ontwerpproces van websites
Het ontwerpen van teksten
Het ontwerpen van een voorlichtingscampagne
Planning, ontwerp en evaluatie van risicocommunicatie"

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

IllustratorD. Haveman
UitgeverijGorcum, Koninklijke Van
ISBN9789023235606
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's345
Verschijningsdatum
Afmetingen240 x 157 x 21 mm.
Gewicht631 gr.  

Recent bekeken producten