Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Metacognitieve therapie bij gegeneraliseerde angst Protocollen voor de GGZ

Metacognitieve therapie bij gegeneraliseerde angst is een protocol voor hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg, die patiënten met een gegeneraliseerde angststoornis (GAS) behandelen. Het protocol is gebaseerd op de metacognitieve therapie (MCT). MCT richt zich op de manier waarop mensen over hun gepieker nadenken. Dit in tegenstelling tot standaard cognitieve gedragstherapieprogramma's voor patiënten met een GAS, die zich richten op het onderzoeken van de inhoud van het piekeren. MCT is een veelbelovende behandeling voor patiënten met een GAS. Metacognitieve therapie bij gegeneraliseerde angst is bedoeld voor psychologen, psychotherapeuten, psychiaters en andere hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg, die patiënten met een gegeneraliseerde angststoornis (GAS) behandelen. Bij het boek is ook een werkboek verkrijgbaar. Het werkboek 'Stop met piekeren' (isbn97890313)wordt gebruikt naast een behandeling metacognitieve gedragstherapie. Het bevat informatie, formulieren en uitleg die de cliënt tijdens de behandeling nodig heeft. Metacognitieve therapie bij gegeneraliseerde angst is onderdeel van de reeks Protocollen voor de GGZ. Elk deel geeft een sessiegewijze omschrijving van de behandeling van een specifieke psychische aandoening weer en bevat een dvd met beelden van therapiesessies. De theorie is beknopt en berust op wetenschappelijke evidentie. Protocollen voor de GGZ is bedoeld voor psychologen, psychotherapeuten, psychiaters en andere hulpverleners.
42,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
42,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!