Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Oplossingsgericht leidinggeven

'Waarom zou er iemand door u geleid willen worden?' is de vraag die twee professoren aan de London Business School al jaren stellen aan volle zalen managers en leidinggevenden. Absolute stilte volgt ...
Oplossingsgericht leidinggeven wil op deze vraag een antwoord geven. Het oplossingsgerichte model komt uitstekend tegemoet aan de eisen die aan leiderschap in de 21e eeuw worden gesteld. Van een manager of leidinggevende wordt verwacht dat hij zich niet meer gedraagt als een ouderwetse 'baas', maar als een moderne duizendpoot, die uit de voeten kan met de uitdagingen waarmee de soms paradoxale eisen hem confronteren. Hij moet zowel de 'leider' zijn die doelen stelt en resultaten meet, als de 'dienaar' die faciliteert en medewerkers uitnodigt te excelleren. En hij moet alle posities tussen deze twee extremen kunnen innemen.

Dit boek is bedoeld voor iedereen die leidinggeeft: managers en leidinggevenden in dienstverlenende organisaties als de (geestelijke) gezondheidszorg die hun medewerkers aansturen, leraren die hun leerlingen aansturen, leidinggevenden in de horeca, banken, musea en winkels die hun personeel aansturen, opdrachtgevers die hun leveranciers aansturen, en voorzitters en bestuursleden in de politiek, de sport en het verenigingsleven die hun commissies en leden aansturen. De 101 praktische tips in dit boek nodigen u uit om morgen al oplossingsgericht leidinggeven in uw werk in te zetten.
Bij oplossingsgericht leidinggeven wordt u gevraagd u wat in te houden en te 'leiden van een stap achter', waarbij u als het ware uw medewerkers/leerlingen/leden op de schouder tikt door het stellen van oplossingsgerichte vragen. Op die manier maakt u het hen mogelijk hun kennis en kunde bij te dragen aan de ontwikkeling van oplossingen in uw organisatie. In ruil daarvoor zult u merken dat uw medewerkers meer werkplezier ervaren en zich verantwoordelijker voelen voor hun eigen inbreng in de organisatie. Is dat niet precies wat elke leidinggevende wil?

Fredrike Bannink is klinisch psycholoog en kinder- en jeugdpsycholoog specialist NIP. Zij heeft een praktijk voor therapie, training, coaching en mediation.
32,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
32,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Fredrike Bannink
  • Uitgeverij : Pearson Benelux
  • ISBN : 9789026522321
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : Paperback
  • Aantal pagina's : 256
  • Verschijningsdatum : 01-09-2010
  • Afmetingen : 240 x 160 x 17 mm.
  • Gewicht : 480 gr.