Zorg op zijn best

Patiënten lopen nog steeds vermijdbare schade op. Toch weten we heel goed hoe we de best mogelijke zorg kunnen bieden, enerzijds uit de wetenschap (evidence-based richtlijnen) en anderzijds uit de praktijk (best practices). Maar lang niet alle zorg is effectief en slechts de helft van de zorg wordt gegeven volgens de state of the art. Er zit veel verspilling in het systeem en patiënten worden nog te weinig betrokken bij hun behandeling. Bovendien is er nog steeds een grote variatiebreedte in aanpak en resultaten van de zorg: van heel goed tot soms ontstellend slecht. In 'Zorg op zijn best' beschrijft Charles Kenney hoe in de Verenigde Staten een kwaliteits beweging met in de voorhoede Donald Berwick, Paul Batalden en Lucian Leape is gestart en tot welke aansprekende voorbeeldpraktijken dit heeft geleid. En vooral wat daarvoor nodig was: patiëntgecentreerd leiderschap met een heldere visie, persoonlijk voorbeeld en een strategie die met doorzettingsvermogen jarenlang wordt voortgezet. Dit leidt tot resultaten die we tot voor kort niet voor mogelijk achtten: betere, veiligere zorg die bovendien veel minder geld kost. 'Zorg op zijn best' is geschreven voor artsen, verpleegkundigen, leidinggevenden, bestuurders, zorgverzekeraars, inspectie, beleidsmakers, politici en patiënten. Dit is een boek van hoop: Imagine what we can do together! CHARLES KENNEY is voormalig journalist en auteur van onder andere van John F. Kennedy. The presidential portfolio en Rescue men. Naast zijn werk als auteur is hij consultant kwaliteitsinitiatieven bij Blue Cross Blue Shield of Massachusetts.
24,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
24,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!