B49b Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame-   eReader eBook

D.W.F. Verkade • eBook

€ 51,32

Direct downloaden

Gratis verzending
Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Dit boekje gaat over afdeling 6.3.4 BW. De afdeling omvat regels voor misleidende reclame voor zover die reclame op ondernemers is gericht (business-to-business of 'B2B'). Daarnaast bevat afdeling 6.3.4 de regels voor vergelijkende reclame (zowel 'B2B' als business-to-consumer, 'B2C'). Het boekje vormt hiermee het complement van Mon. BW B49a over Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, waarin de in 2008 ingevoerde afd. 6.3.3A (met onder meer de regeling van 'B2C' misleidende reclame) besproken is. Dit deeltje B49b staat begrijpelijkerwijs stil bij de (Europeesrechtelijke) achtergrond van de twee regimes voor misleidende reclame, en bij daardoor opgeroepen vragen. De hoofdmoot is gewijd aan de inhoud en de toepassing van de regels van afd. 6.3.4. De ontwikkeling van het in 1997 Europees opgezette, en in 2002 in Nederland geïmplementeerde regime voor vergelijkende reclame laat een duidelijke breuk zien met het vroegere Nederlandse recht en is in menig opzicht fascinerend.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)D.W.F. Verkade
UitgeverijWolters Kluwer Nederland
ISBN9789013100532
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met Adobe DRM
ePub met Adobe DRM is een formaat voorzien van DRM beveiliging van Adobe. DRM staat voor Digital Rights Management en dit is een techniek om het illegaal kopi�ren van digitale bestanden tegen te gaan.
Bestandsgrootte184 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieUitgeschakeld
SerieMonografieen BW
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.

Recent bekeken producten