Concurrentiekracht en Personeelsmanagement-   eReader eBook

Henk Kleijn • eBook

€ 31,99

Direct downloaden

Gratis verzending
Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

De doelstelling van het boek Concurrentiekracht en personeelsmanagement is om een bijdrage te leveren aan het verhogen van het functioneren en presteren van profit- en non-profitorganisaties. Vanuit een sociaalbedrijfskundig en managementperspectief bespreekt het boek relevante externe ontwikkelingen en de consequenties daarvan voor onder meer: de visie, missie en strategie van de organisatie; de (gewenste) stijl van leidinggeven; het organiseren van de organisatie in het algemeen en het inrichten van het personeelsbeleid en -management/HRM in het bijzonder. Het boek legt relaties tussen bedrijfskundige onderwerpen en vraagstukken als efficiëntie-, productiviteit- en kwaliteitsverhoging enerzijds, en de organisatiestrategie, -cultuur, sociale innovatie, employability, het werkklimaat, de lerende organisatie, arbeidsmotivatie, prestatiebeloning en uiteraard personeelsbeleid en instrumenten, -management/HRM anderzijds. Daarbij komen belangrijke vraagstukken aan de orde zoals: strategische beleidsvorming, sociale innovatie, lean manufacturing, kennismanagement, team- en persoonlijk ontwikkelingsplannen, stijl van leidinggeven, het opstellen van competentieprofielen en verandermanagement. Henk Kleijn weet als geen ander te omschrijven waar het om gaat: vergroot het innovatieve vermogen van de organisatie en daardoor haar concurrentiekracht. Juist daaraan dragen de (geïntegreerde) bedrijfskundige en HR-benaderingen in het boek bij. Dit wordt gevisualiseerd met een integraal analysemodel, bestaande uit acht factoren, die de het functioneren, presteren en de concurrentiekrachtvergroting van de organisatie sterk beïnvloeden. De bespreking van deze factoren wordt ondersteund door theorie, analysemodellen en technieken en toegelicht met prikkelende praktijkvoorbeelden. De bespreking van de effecten van de kredietcrisis en voorbeelden als `Nederland slaat geen munt uit kennis, `Nederlandse bedrijven hebben geen strategie, en `Produceren met een sociaal gezicht, zullen voor langere tijd actueel blijven en daarmee blijft dit boek de komende jaren van belang voor het brede vakgebied van organisatieontwikkeling/concurrentiekrachtvergroting in het algemeen en voor het vernieuwen van het personeelsbeleid en -management in het bijzonder. Het boek is geschikt voor hbo- en wo-studenten en voor managers en medewerkers in profit-, not for profit only- en non-profitorganisaties. Het boek is eveneens geschikt voor huidige en toekomstige leidinggevenden, staf- en personeelsfunctionarissen, die werken of komen te werken in vernieuwende en veranderende organisaties.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Henk Kleijn
UitgeverijMaj Engineering Publishing
ISBN9789079182374
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Aantal pagina's567
Verschijningsdatum
Formaat
Adobe PDF met digitaal watermerk
Adobe PDF met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam op iedere pagina) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte5610 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.

Recent bekeken producten