De winst van de lezer-   eReader eBook

Pierre Delsaerdt • eBook

€ 27,05

Direct downloaden

Gratis verzending
Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Hoe vindt een boek zijn weg naar de lezer? Achter deze eenvoudige vraag schuilt een complex samenspel van actoren en factoren. Ze maken van het boekenvak een boeiende, maar ook uitdagende sector, op het raakvlak van cultuur en economie. Wat betekent het om als auteur actief te zijn, en hoe wordt die activiteit mee bepaald door het auteursrecht? Wat doen uitgevers precies, en waarin verschilt de educatieve van de algemene uitgeverij? Welke meerwaarde bieden boekhandels vandaag? Hoe kunnen ze zich blijvend positioneren als onmisbare partners om het lezende publiek te bereiken? En wat valt er te zeggen over de toekomst van het boek? Volstaat het om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen voor digitale producten, of moet deze economische en technologische benadering gepaard gaan met een bezinning over leescultuur en leesbevordering? Dertien deskundige auteurs behandelen de verschillende schakels in de zogenaamde waardeketen van het boek. Ze staan met beide voeten in de praktijk en laten de lezer delen in hun ervaring en enthousiasme. Samen vormen hun verhalen een algemene introductie tot het boekenvak. Hoewel internationale ontwikkelingen vanzelfsprekend een rol spelen, gaat de aandacht vooral naar de situatie in Vlaanderen. Over de auteurs: PIERRE DELSAERDT doceert boek- en bibliotheekwetenschap aan de universiteiten van Antwerpen en Leuven. Hij is voorzitter van de opleiding Informatie- en Bibliotheekwetenschap (Universiteit Antwerpen), waar hij o.m. titularis is van het vak 'Actuele vraagstukken van uitgeverij en boekhandel'. De verschillende hoofdstukken zijn van de hand van Geert Joris, Carlo van Baelen, Kurt Van Damme, Hanne Jespers, Johan de Koning, Tim Seynaeve, Guido De Smet, Yvonne Steinberger, Geert Schoeters, Annika Buysse, Majo de Saedeleer en Jef Maes.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Pierre Delsaerdt
UitgeverijAcco
ISBN9789033486166
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met digitaal watermerk
ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte632 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.  

Recent bekeken producten