Media-advies voor het mkb

Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen te maken om hun doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. Het stappenplan is gebaseerd op de PDCA-cyclus (plan-do-check-act), waarmee het mediaplanningsproces van planning en uitvoering tot evaluatie wordt doorlopen. Uit het enorme aanbod mogelijke media word je zo geleid naar een afgewogen mediamix, waarbij de kosten en baten van de media-inspanning zo goed mogelijk in beeld worden gebracht. De cases richten zich op het MKB. Daar zijn de mediabudgetten meestal beperkt en moeten ondernemers scherpe keuzes maken. Op welke wijze kunnen de campagnedoelstellingen het beste worden gerealiseerd? Offline, online, of een combinatie van beide? Actuele praktijkvoorbeelden verhelderen de keuzemogelijkheden en geven een onderbouwing met mediabereikcijfers, gegevens uit databases en dergelijke. Drie uitgebreide bedrijfscases illustreren hoe een praktisch media-advies met behulp van het stappenplan tot stand komt. Het boek bevat een handzame begrippenlijst. Ad Molenaar was onder andere hoofd van de afdeling communicatie van de Hanzehogeschool Groningen. Vervolgens was hij als docent marketingcommunicatie en media verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van deze hogeschool. Ad is tevens auteur van het boek Zakelijk schrijven. Mieke Nauta vervulde verschillende functies op het gebied van marketingcommunicatie. Op dit moment is ze als hogeschooldocent marketingcommunicatie verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van de Hanzehogeschool Groningen. Daarnaast heeft ze haar eigen communicatie-adviesbureau.
15,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
15,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook

Direct downloaden

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Ad Molenaar, Mieke Nauta
  • Uitgeverij : Boom Lemma Uitgevers
  • ISBN : 9789460948008
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Aantal pagina's : 168
  • Verschijningsdatum : 16-10-2013
  • Formaat :
    ePub met digitaal watermerk
    ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
  • Bestandsgrootte : 3943 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Ingeschakeld