Oh, wat zijn we creatief-   eReader eBook

Marleen Janssen Groesbeek, Peter Hoopen Ten • eBook

€ 18,99

Direct downloaden

Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Peter ten Hoopen & Marleen Janssen Groesbeek OH, WAT ZIJN WE CREATIEF! Het Grote Creativiteitsonderzoek bij ondernemend Nederland in samenwerking met het financieele dagblad De auteurs van dit boek, tevens de initiatiefnemers van Het Grote Creativiteitsonderzoek, zijn op de grootste bedrijfsparadox van deze eeuw gestuit: bedrijven schreeuwen meer dan ooit om creativiteit en innovatie. Tegelijkertijd doen ze er alles aan om de creativiteit van hun medewerkers te blokkeren. Hoe kan dat? Wiens schuld is dat? En wat kunnen we doen om de creativiteit en innovatie weer aan te zwengelen? Welke rol speelt seksualiteit daarin, wat brengt je in 'flow' en wat schopt je eruit? Staat een hoger salaris garant voor meer creativiteit of moeten we het heel ergens anders zoeken? Dit zijn allemaal vragen die in Het Grote Creativiteitsonderzoek, en dus in dit boek, worden gewogen, geanalyseerd en becommentarieerd. Wijze woorden worden gesproken, menig beentje wordt gelicht. Alles vanuit het verlangen naar helderheid: hoe krijg je organisaties creatiever? Oh, wat zijn we creatief! is enerzijds een ode aan de creativiteit, anderzijds een alarmkreet. Voor iedereen die slimmer, creatiever, spannender wil zijn dan de rest, en voor iedereen die wil weten waarom zijn ondergeschikten nooit een goed idee hebben, is dit boekje een confronterende opfriscursus. het eerste grote creativiteitsonderzoek in Nederland. Peter ten Hoopen, senior consultant bij Trompenaars Hampden-Turner, adviseert bedrijven wereldwijd op het terrein van nationale en organisatiecultuur, leiderschap en creativiteit. Hij publiceerde in 2003 Geluk in zaken, gevolgd door De verlichte leider, dat dit jaar in sterk uitgebreide versie bij uitgeverij Wiley wordt uitgegeven als The Enlightened Leader, met Fons Trompenaars als coauteur. Marleen Janssen Groesbeek is coördinator Nieuwstafel Ondernemen & Beleggen bij Het Financieele Dagblad. Ze studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam en publiceerde in 2007 met Mieke Bello en Peter de Bruin een boek over leiderschap, Wie is de baas? Daarnaast heeft ze diverse boeken op haar naam staan over maatschappelijk verantwoord ondernemen. paperback, ca D 19,50 ca 208 bladzijden, 13,5 x 21 cm nur 801, 765 boeksoort: A reeds verschenen (augustus 2008) BUSINESS CONTACT, MANAGEMENT ALGEMEEN 978904700117

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Marleen Janssen Groesbeek, Peter Hoopen Ten
UitgeverijBusiness Contact
ISBN9789047002376
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Aantal pagina's208
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met digitaal watermerk
ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte243 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.

Recent bekeken producten