Social media? Social business!-   eReader eBook

Anne-Marie Delfgaauw, Arne Maas, Gerrita van der Veen, Han Gerrits • eBook

€ 9,99

Direct downloaden

Social media? Social business! is ook verkrijgbaar als:

Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Veel bedrijven zijn inmiddels al actief op social media. Voor de een is het een expliciete strategische keuze, de ander doet het om de boot niet te missen of ‘omdat de klant dat van ons vraagt’. Voor de Stichting Management Studies is dit reden geweest om de vraag te stellen wat social media betekent voor bedrijven. Hoe kunnen zij social media toepassen in hun bedrijfsvoering? Deze studie heeft een pragmatische insteek. We hebben kennis en ervaring opgehaald bij bedrijven. Waar lopen ze tegenaan, wat werkt wel, wat niet. Al die informatie wordt op wetenschappelijke wijze tegen het licht gehouden. Dit boek beschrijft de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en dat betekent per definitie organisatie-verandering. We zien de inzet van social media daarom ook als een innovatieproces en beschrijven dit proces aan de hand van drie fasen: pionieren, getting serious en succes met sociale media. Het biedt vele inzichten om de eigen leercurve te versnellen en risico’s te minimaliseren. Bedrijven hebben vragen variërend van “Moet ik er iets mee?” tot “Kan ik er nu eindelijk eens geld mee verdienen?” Social media? Social business! geeft een onderbouwd antwoord op deze vragen, in welke fase van het proces de organisatie zich ook bevindt. Een must read voor managers die ‘iets met social media moeten’! Over de auteurs Gerrita van der Veen is partner bij marketingadviesbureau HIGHvalue waar zij verantwoordelijk is voor de ‘Connectivity’-trajecten, researchbased programma’s waarin de relatie tussen bedrijf en klant centraal staat. Als lector Marketing, Marktonderzoek & Innovatie aan Hogeschool Utrecht houdt zij zich bezig met onderzoek op het terrein van merk en communicatie. Arne Maas is lector Marketing & Innovation aan de Rotterdam Business School. Hij is daarnaast eigenaar van Ameuse, een bedrijf dat helpt bij het beter verkopen van producten en diensten. Anne-Marie Delfgaauw is eigenaar van AMD1510 online en social marketing. Gefascineerd door de eindeloze mogelijkheden die digitale media bieden en de verbindende kracht van social media, adviseert ze bedrijven over de inzet hiervan. Han Gerrits is partner bij KPMG en hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is verantwoordelijk voor KPMG Innovation Factory dat social software voor innovatie en kennismanagement maakt. Op de universiteit doceert hij over Internet, innovatie en ondernemerschap.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Anne-Marie Delfgaauw, Arne Maas, Gerrita van der Veen, Han Gerrits
UitgeverijGorcum, Koninklijke Van
ISBN9789023254492
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Aantal pagina's145
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met digitaal watermerk
ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte6338 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.

Recent bekeken producten