Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

De invloed van werknemers op de strategie van de vennootschap

Het Instituut voor Ondernemingsrecht is een wetenschappelijk studiecentrum op het gebied van het rechtspersonenrecht, ondernemingsrecht en effectenrecht van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het staat onder leiding van prof. mr. J.B. Wezenman (RUG) en prof. mr. M.J. Kroeze (EUR).
Hebben werknemers invloed op de strategie van de vennootschap? Deze vraag wordt in dit onderzoek beantwoord, waarbij wordt bezien hoe de stand van zaken kan worden verbeterd volgens maatschappelijke opvattingen op dit punt. De ondernemingsraad van een Nederlandse vennootschap heeft in beginsel goede mogelijkheden om de strategie te beïnvloeden. Hij kan daarbij gebruik maken van verschillende juridische middelen, waaronder het beroepsrecht, het enquêterecht en de structuurregeling. De ondernemingsraad van een Nederlands of buitenlands internationaal concern heeft het beduidend moeilijker: hier stuit de medezeggenschap van werknemers op de grenzen van het recht. Worden die lacunes gedicht door het bestaan van de Europese ondernemingsraad? En, als het antwoord op die vraag ontkennend luidt: kunnen de vakorganisaties zorgen voor invloed van werknemers op de strategie van de vennootschap?
In dit boek worden de verschillende juridische middelen van werknemers praktisch en overzichtelijk behandeld. In de conclusie worden suggesties gedaan voor verbetering, niet in de vorm van een wetwijziging, maar een coalitie tussen vennootschap en werknemers.
52,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
52,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Beoordeling lezers

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!