Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Dinosauriër of krokodil

Nog nooit was de noodzaak voor grote traditionele organisaties om tijdig te veranderen zo groot als nu. Door de ontwikkeling van het mobiele internet en nieuwe ICT stellen klanten, investeerders en leveranciers andere eisen dan vroeger. Grenzen tussen bedrijfstakken verdwijnen en traditionele business modellen worden weggevaagd. Dat vraagt nogal wat van managers, digitale strategen, financieel managers en HR professionals. In Dinosauriër of krokodil beschrijft Tony de Bree de impact van ICT op traditioneel managen, organiseren en samenwerken. Hij laat zien hoe nieuwe flexibele, platte en wendbare organisaties als Google, Amazon, PayPal en start-ups als KNAB succes hebben in deze digitale kenniseconomie met hun eigen digitale strategie. Ze hebben het juiste profiel, de juiste cultuur en beschikken over top ICT. Hun managers en medewerkers werken vanuit een flexibele en open houding. Zo maken ze optimaal gebruik van hun omgeving, nieuwe ICT en van sociale netwerken. Hij laat ook zien hoe online netwerken van zzp'ers succesvol wereldwijd opereren als alternatief voor traditioneel organiseren. Tijdig veranderen begint met een snelle omgevingsanalyse en een grondige analyse van de organisatie ('het ziektebeeld' zoals de Bree het noemt). Vervolgens is het zaak om op basis van die analyses snel de meest effectieve veranderstrategie te kiezen. Aan de hand van voorbeelden en cases reikt De Bree hiervoor diverse praktische handvatten aan. Hij maakt daarbij gebruik van de laatste inzichten in digitale strategie, organisatie- en gedragseconomie, innovatieve sociaal kapitaal prestatiemeetsystemen en big data. De Bree laat zien hoe je als organisatie tijdig kunt inspelen op snel veranderende wensen en behoeften van je klanten en op steeds meer nieuwe online concurrenten . Overleven in de digitale kenniseconomie vraagt om radicaal andere manieren van managen, organiseren en samenwerken met nieuwe hulpmiddelen. Alleen dan zullen de dinosauriërs, de traditionele grote organisaties, erin slagen om zich op tijd net als krokodillen aan te passen aan de disruptive change en succesvol te zijn....of anders uit te sterven. Dinosauriër of krokodil is bedoeld voor managers, ondernemers, digitale strategen, verandermanagers, business controllers, accountants en HR-professionals. Voorbeelden van organisaties die de revue passeren: Tony's loodgieter, voetbalhooligans, Google, Microsoft, Facebook, Twitter, IBM, Netflix, Apple, Cisco, KPN, de Belastingdienst, het Vissersgilde, Finext, Skype, Vine, IKEA, ABN Amro, ING, RABO, KNAB, PayPal, Triodos, ASN & Alex.
19,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
19,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Lees een stuk uit

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Tony de Bree
  • Uitgeverij : Gorcum, Koninklijke Van
  • ISBN : 9789023252290
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : Paperback
  • Aantal pagina's : 176
  • Verschijningsdatum : 13-11-2014
  • Afmetingen : 240 x 167 x 10 mm.
  • Gewicht : 454 gr.