Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Handboek kerk en social media

  • Nederlands
  • 160 blz.
We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning.

Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel kerken nog een brug te ver.

Eric van den Berg (auteur van het 'Handboek kerk en internet') en Frank Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met 'social media'.

Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses en heldere theologische doordenkingen rond het thema.

Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen, twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld, bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.

15,12Vriendenprijs
18,90 Normale prijs
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
18,90 Normale prijs
15,12 Vanaf je 4e boek
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Lees een stuk uit

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Uitgeverij : Boekencentrum
  • ISBN : 9789023926504
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : Paperback
  • Aantal pagina's : 160
  • Verschijningsdatum : 23-11-2012
  • Tags : 20121123
  • Afmetingen : 241 x 172 x 18 mm.
  • Gewicht : 340 gr.