Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Ik heb barstende hoofdpijn

Als apothekersassistent ben je een ware duizendpoot. Je voert uiteenlopende taken uit. Het beroep brengt bovendien veel verantwoordelijkheid met zich mee: zowel de klant als de apotheker rekenen op je. Een kleine vergissing kan grote gevolgen hebben. Daarom is het belangrijk dat je over de juiste competenties en kennis beschikt en deze geïntegreerd toe kunt passen. In de serie werkboeken ¿Casuïstiek voor apothekersassistenten¿ staat steeds een andere groep klanten centraal. Telkens gaat het om mensen met klachten die op het eerste gezicht op elkaar lijken maar die verschillende oorzaken hebben. Zo hebben de klanten in dit werkboek allemaal last van zware hoofdpijn. De serie helpt je om je goed voor te bereiden op de beroepspraktijk, met casuïstiek kun je op een prettige en veilige manier oefenen met verschillende zorgvragen. Via praktische opdrachten kom je in aanraking met de verschillende kerntaken van de apothekersassistent. Sommige opdrachten maak je alleen, andere voer je uit in een klein groepje of met al je studiegenoten samen. In dit werkboek: ¿ Om het probleem van de klant te kunnen begrijpen sta je stil bij de bouw en werking van het centrale zenuwstelsel. Je bestudeert een aantal veel voorkomende aandoeningen die gepaard gaan met hevige hoofdpijn en leert wanneer er sprake is van alarmfactoren. ¿ Je kijkt naar de geneesmiddelen die ingezet kunnen worden ter bestrijding van hoofdpijn en de achterliggende oorzaken daarvan. Hoe werken deze medicijnen en wat moet je klanten vertellen over de manier waarop ze deze wel en niet moeten gebruiken? ¿ Je neemt recepten in voor dergelijke geneesmiddelen en oefent met het verhelderen van zelfzorgvragen bij dit type klachten. ¿ Je bereidt een aantal geneesmiddelen tegen hoofdpijn die regelmatig door de apotheek gemaakt of aangepast worden. ¿ Je ontdekt het belang van actief luisteren tijdens gesprekken met klanten. Daarnaast sta je stil bij de schriftelijke materialen die je bij het geven van voorlichting kunt gebruiken. ¿ Ook komt een aantal administratieve taken aan bod, zoals het verwerken van klantgegevens in het Apotheek Informatie Systeem en het bestellen van medicijnen. ¿ Je staat stil bij de rechten van de klant: aan welke wettelijke eisen moeten zorgverleners zich houden? ¿ Omdat hoofdpijn een gevolg kan zijn van stress ga je na in hoeverre stress onze samenleving in zijn greep heeft. Leren houdt nooit op, het is belangrijk om je steeds te blijven ontwikkelen. Bijvoorbeeld op het vlak van mensenkennis. Daarom eindigt dit werkboek met een opdracht over verschillende drijfveren die mensen kunnen hebben.
15,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
15,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : A. Starink, S. van der Krogt
  • Uitgeverij : Bohn Stafleu Van Loghum
  • ISBN : 9789031378869
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : Paperback
  • Aantal pagina's : 82
  • Verschijningsdatum : 11-05-2010
  • Tags : 20100511
  • Afmetingen : 297 x 210 x 5 mm.
  • Gewicht : 243 gr.