Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Klinisch redeneren en evidence-based practice + StudieCloud

Hoe komt de student tot een goede klinische redenering? Hoe kunnen denkfouten worden voorkomen? Welke rol speelt intuïtie? Hoe leren studenten hun klinisch redeneren te laten uitstijgen boven het verpleegkundig proces? De kwaliteit van de klinische redenering bepaalt in belangrijke mate of de patiënt optimale verpleegkundige zorg ontvangt. Daarom gaat het klinisch redeneren verder dan opstellen en uitvoeren van verpleegplannen, en speelt het een rol bij elk besluit in de patiëntenzorg. De verpleegkundige moet herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Om dit te bevorderen sluit dit boek aan bij de kennis over het leren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met casusvideo's, flitscolleges, ondersteunende en verdiepende informatie. De vragen die medestudent Fleur in dit boek stelt, gidsen de student door de leerstof over klinisch redeneren. De vragen van Fleur leren de student ook hoe evidence-based practice (EBP) het niveau van hun klinisch redeneren sterk kan verhogen. In het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020 blijkt het belang van klinisch redeneren vooral uit twee rollen en competenties. In de Zorgverlenerrol komt de noodzaak van klinisch redeneren in complexe situaties naar voren. De onderzoekende houding zonder welke klinisch redeneren niet goed mogelijk is, wordt verwoord in de rol van de Reflectieve EBP-professional. Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen bestaat uit drie delen. Deel 1, over klinisch redeneren, is geschreven voor eerste- en tweedejaars hbo-v-studenten. Hierin staat in de hoofdtekst wat de student (volgens de auteurs) ten minste zou moeten weten. Deel 2, over EBP, is ook voor latere opleidingsjaren geschikt. Het leert studenten wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te beoordelen of deze bruikbaar zijn voor de eigen praktijk. Deel 3 omvat de extra's, zoals verdieping en extra uitleg. Daarnaast bevat dit deel materiaal specifiek voor docenten dat flexibel naar eigen wens is toe te passen. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen.
39,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
39,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!