Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Medicus & Management Management van patientenstromen

Management van patiëntenstromen is het derde deel uit de serie Medicus & Management.

In dit boek krijgt de specialist op een eenvoudige wijze en gelardeerd met praktijkvoorbeelden een idee hoe kritisch management van patiëntenstromen is. De inhoud maakt hem ervan bewust dat een simpele vraag om een ad hoc gewenste vakantie een domino-effect heeft op alle volgende schakels in de keten. Dat het goud geld, irritatie bij het personeel en klachten van patiënten kost als hij dat plan doorzet zonder een adequate vervanging te regelen. Het ad-hoctijdperk is voorbij; ook de specialist is - zonder badinerend te zijn - in termen van planningslogistiek 'één van de te plannen capaciteiten'. Wel een uiterst belangrijke capaciteit die als geen ander in het belang van de patiënt het hele proces in gang zet en moet blijven overzien.

Daarom is er dit boek. Om iedere arts die uit hoofde van de patiëntenzorg met planning van zijn polikliniek, de diagnostiek, van het OK-programma, van de opnamen en de ontslagen te maken heeft, inzicht te verschaffen in uitgangspunten en theoretische inzichten van optimale planning, uitvoering en bijstelling. Om een maatschap te helpen bij het maken van een plan om de jaarproductie te halen. Om een wachtlijstinitiatief erbij in te plannen, zonder dat de hele organisatie op zijn kop staat.
27,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
27,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!