Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Politie en sociale media

Politie & sociale media
De reeks Politiewetenschap is een uitgave van het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een zelfstandig
onderdeel van de Politieacademie. Politie & Wetenschap beoogt een stimulans te geven aan zowel de (weten schap -
pelijke) kennisontwikkeling op het gebied van politie en veiligheid als de daadwerkelijke benutting daarvan in
praktijk, beleid en opleiding. Publicaties in de reeks Politiewetenschap betreffen in het algemeen studies met een
meer theoretisch, verkennend of beschouwend karakter.
Het gebruik van sociale media zoals Twitter en YouTube stijgt explosief en deze groei is niet onopgemerkt
gebleven in de politiewereld. Alle politiekorpsen maken inmiddels gebruik van de mogelijkheden snel en goedkoop
met grote aantallen burgers te communiceren. Het enthousiasme over sociale media is groot - al zijn er
natuurlijk ook sceptici - maar systematische kennis erover ontbreekt. Dit boek reflecteert op de waarde van
sociale media voor de politie. Het biedt een systematisch overzicht van het huidige gebruik door de politie
in Nederland en vergelijkt dit met praktijken in Noord-Amerika. Daarnaast wordt geanalyseerd wat het
gebruik van sociale media nu echt oplevert voor opsporing en buurtveiligheid.
Het boek toont aan dat het gebruik van sociale media niet leidt tot spectaculaire winsten in termen van
effectiviteit en vertrouwen in de politie. Tegelijkertijd zijn er wel veel aanwijzingen dat er allerlei kleine
voordelen worden geboekt tegen lage kosten. Het boek geeft aanbevelingen om de voordelen van het gebruik
van sociale media uit te bouwen. Deze aanbevelingen betreffen het gebruik van de specifieke sociale media
(Twitter en YouTube), de algemene socialemediastrategie van de politie en de bijpassende innovatiestrategie.
Deze publicatie is in de eerste plaats geschreven voor diegenen die het beleid van de politie op het gebied
van sociale media ontwikkelen en ondersteunen. Ze laat de complexiteit van sociale media zien, maar geeft
ook concrete handreikingen voor een mogelijke omgang hiermee. Verder is dit onderzoek van belang voor
degenen die verantwoordelijk zijn voor het innovatievermogen van de politie. Het laat zien welke nieuwe
interactiepatronen er ontstaan en ook hoe de politie een innovatieve organisatie kan blijven. Ten slotte is
deze publicatie relevant voor wetenschappers met interesse in sociale media of de politie. Voor alle lezers
biedt dit boek een grondige analyse van nieuwe sociale mediapraktijken en een reflectie op de betekenis
49,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
49,50
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 20:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!