Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Praktijkdilemma's voor bedrijfs- en verzekeringsartsen

Onverwachte en gecompliceerde situaties doen zich in elke beroepspraktijk voor. De professional kampt geregeld met dilemma's die niet direct zijn op te lossen met onderzoeksresultaten, regels en richtlijnen. Wat dan te doen?
Casuïstiek ¿ in welke vorm dan ook ¿ biedt geen pasklaar antwoord, maar kan wel helpen bij het zoeken naar een oplossing. Daar ligt dan ook de kracht van dit boek, dat dertig casussen uit de werksituatie van bedrijfs¿ en verzekeringsartsen bevat. Deze variëren niet alleen in plaats van handeling (zoals werkvloer, vergaderzaal, directiekamer, ziekenhuis en rechtbank), maar ook in soort dilemma dat wordt gepresenteerd. De botsingen tussen eigen ervaring van de arts, de voorkeur van zijn cliënt of opdrachtgever en een geschreven of ongeschreven regel van een andere orde komen in diverse vormen aan bod.

Praktijkdilemma's voor bedrijfs¿ en verzekeringsartsen biedt beschrijvingen van dilemma's. Ook wordt een ethisch analysemodel geïntroduceerd waarmee opties kunnen worden afgewogen. Het model wordt toegepast op de beschreven concrete situaties.

Dit boek draagt wezenlijk bij aan de discussie over een meer expliciete ethische benadering van de praktijk, zonder daarbij pasklare oplossingen te bieden. Het biedt materiaal voor opleiding en nascholing, maar ook voor bijeenkomsten in het kader van intercollegiale toetsing.
47,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
47,95
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!