Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Creativity, Inc.

Creativity, Inc. is een boek voor managers die hun werknemers willen leiden naar excellentie, een handleiding voor iedereen die streeft naar originaliteit, en de allereerste, all-access reis naar het hart van Pixar Animation Studios. Het neemt je mee naar de story meetings, de postmortems en de Braintrust-sessies en laat zien hoe je een cultuur bouwt waar creativiteit ontstaat en floreert.

Pixar domineert al bijna 20 jaar de animatiewereld. Films als de Toy Story-trilogie, Monsters, Inc., Finding Nemo, The Incredibles, Up en WALL-E hebben box-office records gevestigd en wonnen samen 27 Academy Awards. Het plezier in het vertellen van verhalen, de inventieve plots en de emotionele authenticiteit laten zien wat creativiteit werkelijk is. In dit boek onthult Catmull de ideeën en technieken achter het succes en de winstgevendheid. Bij Pixar is een unieke omgeving gecreëerd met processen die creativiteit beschermen en die ingaan tegen conventies:

- Geef een goed idee aan een middelmatig team en ze verkloten het. Geef een middelmatig idee aan een fantastisch team en ze repareren het of verzinnen iets beters.
- Als je er niet naar streeft om het onzichtbare zichtbaar te maken en het te begrijpen, dan ben je slecht voorbereid om leiding te geven.
- Managers zijn er niet om risico’s te vermijden. Ze moeten een omgeving creëren waar het veilig is voor anderen om risico’s te nemen.
- De kosten om fouten te voorkomen zijn vaak hoger dan de kosten om fouten te herstellen.
- De communicatiestructuur van het bedrijf is niet gelijk aan de organisatiestructuur. Iedereen moet elkaar kunnen praten.
- Ga er niet vanuit dat algemene overeenstemming leidt tot verandering – zelfs als iedereen aan boord is, kost het veel energie om een groep in beweging te krijgen.
13,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
13,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook
In boekenlijstje

Direct downloaden

Lees een stuk uit

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

Managementlessen aan de hand van het succesvolle Pixar.

  • Auteur(s) : Ed Catmull
  • Uitgeverij : Lev.
  • Vertaler(s) : Aad Markenstein
  • ISBN : 9789044966725
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Aantal pagina's : 302
  • Verschijningsdatum : 29-08-2014
  • Tags : 20140829
  • Formaat : ePub met digitaal watermerk
    ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
  • Bestandsgrootte : 3597 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Ingeschakeld