Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

De consultancymethode

Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent?Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen? De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analyseren. De methode is vooral geschikt als: > de vragen complex zijn en nog niet helder in kaart gebracht; > er een overvloed aan data is; > belanghebbenden dwarsliggen; > er grote tijdsdruk of onzekerheid is. De consultancymethode laat met een gedetailleerd en rijk geïllustreerd stappenplan zien hoe u deze methode in uw eigen praktijk kunt toepassen. Praktijkvoorbeelden van vooraanstaande ondernemingen als Unilever en DSM illustreren elke stap en de bijbehorende technieken. Marc Baaij is hoofddocent Strategisch management aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit en verzorgt voor managers en professionals cursussen over de consultancymethode. Marc was eerder bij een internationale topmanagementconsultancy werkzaam als consultant en researchmanager. De consultancymethode is niet gebaseerd op complexe concepten en theorieën, maar op logisch nadenken. Toonaangevende internationale topmanagementconsultants en gerenommeerde nationale managementadviesbureaus gebruiken deze methode met succes.
19,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
19,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook
In boekenlijstje

Direct downloaden

Lees een stuk uit

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Marc G. Baaij
  • Uitgeverij : Academic Service
  • ISBN : 9789052618678
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Verschijningsdatum : 30-06-2011
  • Tags : 20110630
  • Formaat : ePub met digitaal watermerk
    ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
  • Bestandsgrootte : 4168 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Ingeschakeld