Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De rol van de docent is en blijft een cruciale factor in de onderwijsleersituatie. Of het nu gaat om een college, een werkgroep of welke onderwijsvorm dan ook: van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student kan worden bereikt. In vier themas behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schemas, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk thema bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan de `digitale didactiek. Leren (en) doceren in het hoger onderwijs is bij uitstek geschikt om te gebruiken bij de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis. Ton Kallenberg is Director Education and Studentaffairs aan de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Leiden. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing, universitaire didactiek en docentprofessionalisering. Daarnaast verricht hij onderzoek naar bestuur, beleid en organisatorische processen in het hoger onderwijs. Linda van der Grijspaarde is zelfstandig onderwijskundig adviseur (Van der Grijspaarde Onderwijsadvies). Zij is gespecialiseerd op het gebied van kwaliteitszorg en accreditatie, onderwijsvernieuwing en docentprofessionalisering in het hoger onderwijs. Astrid ter Braak is zelfstandig onderwijskundig adviseur en docent aan het Da Vinci College. Haar expertisegebieden zijn curriculumontwikkeling, docentprofessionalisering en studieloopbaanbegeleiding. Gerard Baars is directeur van het Risbo aan de Erasmus Universiteit. Zijn voornaamste expertisegebieden zijn onderzoek naar studiesucces in het hoger onderwijs en het didactisch gebruik van ICT in het hoger onderwijs.
33,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
33,99
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook
In boekenlijst

Direct downloaden

Lees een stuk uit

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Astrid ter Braak, Gerard Baars, Linda van der Grijspaarde
  • Uitgeverij : Boom Lemma Uitgevers
  • ISBN : 9789462740907
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Aantal pagina's : 305
  • Verschijningsdatum : 21-10-2014
  • Formaat :
    ePub met digitaal watermerk
    ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
  • Bestandsgrootte : 4138 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Ingeschakeld